Opgaver som webassistent hos Mr & Din Tøjmand

Mr Indkøbsforeningen - hero

Introduktion

Jeg har gennem tre år og fem måneder været ansat som webassistent på deltid hos Mr Indkøbsforeningen af 1964. Mr Indkøbsforeningen er driftselskabet bag Mr- og Din Tøjmand-butikskæderne, hvis butikker alle er individuelt eget.

Jeg indgik i et intimt team i virksomhedens webafdeling, hvor jeg hjalp med driften af de to tøjkæders webshops samt deres generelle online tilstedeværelse gennem en bred vifte af opgaver.

Min tid hos Mr Indkøbsforeningen har givet mig stor erfaring med drift og optimering af processer inden for e-handel, samt et godt indblik i det tværfaglige samarbejde, det kræver at drive webshops.

Derudover har jeg erhvervet en god forståelse for, hvordan et informationshierarki kan opstilles for at fremme brugeroplevelser og salg i webshops, samt indsamlet erfaring med tekstforfatning og SEO i en e-handelssammenhæng.

Primære arbejdsopgaver

  • Produktoprettelse og management til de to webshops vha. PIM-systemet Akeneo og CMS'et Magento.


  • Billedredigering i Photoshop og udskiftning af billeder i Magento, i forbindelse med nye sæsoner og kampagner.


  • Design, konstruktion og planlægning af nyhedsbreve i Klaviyo samt SoMe-opslag på Facebook og Instagram.


  • Tekstforfatning til beskrivelser af produkter, tøjmærker og tøjkategorier med mere i Magento.


  • Fejlfinding på de to webshops.


  • Sammensætning af produktkategorier til tidsbegrænsede kampagner.


  • Produktopretning & tekstforfatning

    Mr Indkøbsforeningen - produktopretning og tekstforfatning

    Produktopretning

    En af mine primære opgaver hos Mr Indkøbsforeningen var at oprette herretøjsprodukter til de to tøjkæders webshops. Jeg gennemgik Excelark fremsendt af diverse tøjmærker, hvori der var data om alle de hjemkøbte produkter fra deres kollektioner, som jeg stod for at oprette på hjemmesiderne. Selve arbejdet med produkterne foregik i Magento og Akeneo.


    Tekstforfatning med henblik på UX & SEO

    Jeg har stået for tekstforfatning i mange sammenhænge, herunder produktbeskrivelser, beskrivende tekster om diverse herretøjsmærker, brødtekster om tøjkategorier og lignende. Tekstforfatningen på Mr.dk og Dintojmand.dk havde flere formål. Teksterne havde naturligvis oftest til formål at informere brugere, hjælpe dem med navigation på hjemmesiderne samt at gøre et køb mere fristende. Derudover var et stort fokus særligt i brødteksterne også, at der skulle bruges særlige keywords for at fremme hjemmesidernes placering i søgeresultater på Google's søgemaskine m.fl.

    Til tekstforfatning har jeg brugt flere værktøjer til udvælgelse af de mest gunstige SEO keywords - baseret på antal søgninger, geografisk lokation og indholdsmæssig relevans. Jeg har også holdt mig til UX writing-principper som simplicity, inclusivity og brevity for at styrke teksternes kvalitet.

    Nyhedsbreve & SoMe-content

    Mr Indkøbsforeningen - nyhedsbreve og SoMe

    Design og konstruktion af nyhedsbreve i Klaviyo

    Jeg har haft ansvaret for at designe, konstruere og planlægge utallige nyhedsbreve for begge herretøjskæder. Langt de fleste nyhedsbreve har haft til formål at fremvise nye produkter, promovere tøjmærker eller diverse former for tilbud på tøjkædernes webshops.

    I designet og konstruktionen af nyhedsbrevene brugte jeg blandt andet Adobe's Photoshop til beskæring af tøjmærkers billedmateriale samt til udformning af grafisk materiale fra bunden. Tekstforfatning var også en central del af konstruktionen af nyhedsbrevene, hvor jeg blev erfaren med at skrive titler og brødtekster, der indeholder den rette inklusivitet, eksklusivitet og generelle beskrivelse af objekter for at gøre dem tiltalende for potentielle kunder.


    Design af SoMe-opslag til Facebook og Instagram

    Jeg var ofte også involveret i design og planlægning af SoMe-opslag på kædernes Facebook- og Instagram-sider samt mange af butikkernes egne Facebook-sider. Her fik jeg erfaring med brug af Meta Business Suite samt Photoshop til billedredigering. Ligesom ved nyhedsbrevene har jeg opnået stor erfaring med at skrive tekster til SoMe-opslag, der har til formål at promovere eller sælge produkter o.l.

    Anbefaling fra min chef hos Mr Indkøbsforeningen

    "Til Christians kommende arbejdsgiver - Kolding 26. Juli, 2024

    Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Christian i de cirka 3 1⁄2 år, hvor han har været ansat i studiejob som webassistent hos os. Gennem denne periode har Christian spillet en vigtig rolle i vores web team og håndteret en række forskellige opgaver.

    Christian har arbejdet med at oprette produkter i vores webshop, skrevet produkttekster og taget produktbilleder. Han har også designet og opsat emailmarketing-kampagner og bidraget til at udgive og designe indhold på vores sociale medieplatforme. Christian har en bred vifte af kompetencer og har hurtigt lært nye værktøjer og systemer. Han arbejder struktureret og effektivt, og kan selvstændigt løse sine opgaver uden behov for konstant supervision.

    Christian er som person høflig og venlig og så har jeg aldrig set ham i dårligt humør. Han er mødestabil og omhyggelig med sit arbejde og har god humor, hvilket bidrager til en god atmosfære på kontoret. Jeg kan anbefale Christian til enhver fremtidig arbejdsgiver. Han er dygtig til sit arbejde og en pålidelig kollega, som har bidraget positivt til vores team og virksomhed."

    - Rasmus Pedersen, Digital- og Onlinechef hos Mr Indkøbsforeningen af 1964.